Fakulteto erdvėse suskambo alumno atrinkta muzika
Studijų aplinka daro reikšmingą poveikį studentams ir jų mokymosi patirčiai, psichologinei gerovei bei akademiniams rezultatams. Prieš kelis metus į naujas, modernaus korporatyvinio stiliaus erdves įsikėlęs VDU Ekonomikos ir vadybos fakultetas stengiasi mokymosi aplinką kilstelėti į aukštesnį lygmenį.
„Besilankydamas pažangiausiose Lietuvos ir užsienio organizacijose, jų aplinkoje pastebėjau kelis bendrus vardiklius“ – kalba fakulteto prodekanas marketingui doc. Justinas Kisieliauskas – „tai meno kūriniais ir muzika užpildytos laisvalaikio erdvės. Neatsitiktinai tyrimai rodo, kad tokios erdvės dedamosios prisideda prie aukštesnės organizacijos gerovės, kūrybiškumo, produktyvumo ir stiprėjančios kultūros. Patekus į pakankamai beveidę erdvę, kartu su didele prodekano doc. Mantauto Račkausko pagalba privertėme ją skambėti ir pasakoti istorijas“.
Fakultete jau buvo galima grožėtis legendinio kultūros ir meno žurnalo “Nemunas” viršelių paroda. Kitos parodas, kaip teigia fakulteto atstovai, atsižvelgus į bendruomenę bei fakulteto erdves, bus derinamos su įvairiomis kultūrinėmis organizacijomis bei galerijomis, tarp kurių ir VDU Galerija “101”.
Fakultete grojanti muzika taip pat nėra atsitiktinė. Grojaraštį savajam alma matter sudarė fakulteto alumnas, muzikos atlikėjas ir magistro darbą garsinės ženklodaros tema apgynęs tyrėjas Justas Šiburkis. “Planuoju tęsti pradėtus tyrimus, muzika – mano gyvenimas” – kalba Justas. “Susitikus su magistro darbo vadovu, Justinu Kisieliausku, nusprendėme, kad privalome sukurtą modelį įdarbinti vietoje, kurioje jis iš dalies ir gimė – VDU Ekonomikos ir vadybos fakultete”. Kaip teigia Justas: ”viena iš kertinių modelio pozicijų yra sąmoningas garso panaudojimas neteršiant jau esamos garsinės aplinkos, o VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto kontekste tai reikštų patalpų pagyvinimą, papildymą, įgalinimą, bet ne dėmesio atitraukimą. Tuo remiantis buvo pasirinktas Lo-Fi HipHop muzikos žanras, jau įsitvirtinęs rinkoje, o ypač tarp studentų visame pasaulyje, kaip darbo, mokymosi ir susikaupimo foninė muzika su pasikartojančiais, meditaciniais melodijos bei ritmo motyvais. Garsinio prekės ženklo kūrimo praktika, per kuriamą emocinį ryšį su tiksline auditorija, įgalina organizacijas visame pasaulyje autentiškai komunikuoti savo vertybes, kaip kad fakulteto koridoriuose dabar skambantys sąmoningai atrinkti Lo-Fi garsai transliuoja šios vietos atvirumo, bendruomeniškumo, inovatyvumo, veržlumo vertybes”.
Visgi, kaip pastebi Justas Šiburkis: “būtina pabrėžti, kad muzikos selekcija yra tęstinis procesas, todėl dabar, apgyvendinus garsą fakulteto erdvėse, bus stebima, kaip bendruomenei sekasi su juo susigyventi”. “Tiek muzika, tiek tyla mūsų gyvenime – dinamiškas reiškinys, pasirinkimai gali priklausyti nuo begalės veiksnių, tad ir grojaraštis, tikiu, kad su Justo pagalba bus gyvas ir papildantis bei stiprinantis mūsų kultūrą” – teigė Justinas Kisieliauskas.