Pirmoji aukštojoje mokykloje įkurta eSporto erdvė MAGNUS

2019 Gegužės 16 d. Vytauto Didžiojo universiteto Ekonomikos ir vadybos fakultete duris atvėrė pirmoji Baltijos šalyse aukštojoje mokykloje įkurta eSporto erdvė MAGNUS. Minint fakulteto 30-metį, jos atidarymo dieną įvyko viešas NBA 2K krepšinio turnyras su 90-ųjų metų komandomis, kuris buvo tiesiogiai transliuojamas greta erdvės esančioje eSporto arenoje.

VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto iniciatyvą pasveikino ir Kauno vicemeras Andrius Palionis bei Lietuvos elektroninio sporto asociacijos vadovas Edvinas Eimontas. Pastarieji džiaugėsi fakulteto iniciatyvumu ir žadėjo visokeriopą paramą. Atidaromąjį turnyrą pradėjo VDU Studentų atstovybės prezidento Pauliaus Vaitiekaus ir moksleivių sąjungos atstovo Vytauto Čepo dvikova.

Pasak renginio organizatorių, MAGNUS erdvė – tai pirmas žingsnis, padėsiantis įsilieti į klubinio eSporto bendruomenę. Žaidėjai čia turės galimybę susipažinti su profesionalia virtualaus pasaulio industrija, išbandyti savo jėgas turnyruose ir atrasti terpę ilgą laiką stigmatizuotą pomėgį – kompiuterinius žaidimus – derinti su mokslu ar darbu.

„MAGNUS eSporto erdvė yra pritaikyta profesionalioms reikmėms. Joje žaidėjų laukia ne tik konsolės, bet ir 5 eSportininkams pritaikytos vietos, poilsio zona bei tiesioginėms transliacijoms vykdyti skirta įranga. Ne mažiau dėmesio skiriame ir varžybas tik iš šalies stebėti mėgstantiems – greta MAGNUS eSporto erdvės įkurta ir eSporto arena, kuri varžybas tiesiogiai stebėti leis didesniam gerbėjų skaičiui“, – pasakoja VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas Justinas Kisieliauskas. 

„MAGNUS eSporto erdvė VDU Ekonomikos ir vadybos fakultete atsirado neatsitiktinai – tai unikalaus projekto, „Euroleague Basketball Institute“ ir VDU vykdomos bendros tarptautinės magistrantūros studijų programos Sporto verslo vadyba (angl. Sports Business MBA by EB Institute), Lietuvos sporto federacijų sąjungos pripažintos 2018 Metų sporto iniciatyva, tęstinumas, pagrįstas atvirumu galimybėms, nuolatine naujų idėjų paieška ir drąsa jas įgyvendinti“, –tvirtina VDU EVF dekanė Rita Bendaravičienė. „Žinodamikaip specifinės teorinės verslo žinios pritaikomos sporto industrijoje, suteikdami išskirtinę galimybę susitikti ir susipažinti su sporto pasaulio asmenybėmis, perteikdami sporto valdymo subtilybes, dalindamiesi neišsemiama sporto verslo kūrimo ir plėtojimo patirtimi vykdant Sporto verslo vadybos magistrantūros programą kartu su Euroleague Basketball, suvokiame, kad eSportas – tai naujos kartos sporto šaka, pasižyminti didžiuliu dabarties ir ateities gerbėjų augimo potencialu, tad itin aktuali akademinei bendruomenei“.

„MAGNUS erdvėje kuriama mokslo ir eSporto sintezė yra unikali ir leidžia eSporto plėtros fenomeną ne tik stebėti, bet ir integruoti jį į tyrimus ar ekonomikos, vadybos, marketingo bei finansų studijas. Tikime, kad eSporto kompleksiškumas puikiai dera ir su VDU artes liberales dvasia“, – teigia Justinas Kisieliauskas. 

Prie VDU EVF MAGNUS eSporto erdvės idėjos palaikymo komandos prisijugė Lietuvos krepšinio federacija ir  populiariosios kultūros festivalis Comicon Baltics. Iniciatyvos rėmėju tapo energetinių gėrimų gigantas Red Bull.