2019 – niekfluenceriai mirė. Tegyvuoja influenceriai!
Vytauto Didžiojo universiteto, Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas marketingui dr. Justinas Kisieliauskas pasakoja apie 2019 m. socialinių tinklų nuomonės lyderių tendencijas.
“Ką darysime 2019?” – klausia vadovas, “naudosime influencerius” – išsišiepęs atšauna įmonės marketingistas.
Tada pažeriami maždaug tokie argumentai:
– 7 interneto vartotojai iš 10 pasitiki kitų vartotojų nuomone ir tik 3 – reklama;
– 2019 m. influencerių marketingui bus išleista 10 mlrd. dolerių;
Na, o jei tai neįtikina, ištraukiama finalinė korta:
– “O matėte, kaip mūsų konkurentą praėjusį mėnesį reklamavo „turgelavičiūtė“?”
Tačiau niekas nekalba apie tai: kokia rinka yra persisotinusi niekfluencerių ir jų sukurto (ar įmonės atsiųsto) turinio bei kokią neigiamą įtaką tai turi tiek pačiam influenceriui, tiek įmonei; kokia dalis vartotojų dėl šios situacijos vis dar pasitiki influenceriais; galop, kokia tikimybė, kad net ir kruopščiai parinktas nuomonės lyderis atpirks investuotus pinigus?
Tai visgi, ką su influenceriais daryti 2019?
– > Iš rinkos išbraukti niekfluencerius – influencerius, kurie užvakar reklamavo jogurtą, vakar tepaliuką, šiandien nori reklamuoti jus, o ryt – jūsų konkurentą. Verčiau išbandyti pigesnes alternatyvas – dar nenuvalkiotus, tačiau įmonės vertybes atitinkančius nuomonės lyderius, ar mažiau sekėjų turinčius mikro-nano influencerius.
– > Reikalauti iš influencerio tiek istorinės statistikos, kuri leistų daryti prielaidas apie būsimą bendradarbiavimo sėkmę, tiek kūrybiškumo, kuriant kuo natūralesnį ir į bendrą jo srautą įsiliejantį turinį.
– > Matuoti influencerių marketingo ROI (investicinę gražą) – juk tai dar viena, pamatuojama ir su kitomis palyganama marketingo priemonė, kurios naudojimas turėtų remtis ne madomis, o efektyvumu.
– > Galiausiai, ieškoti prekės ženklo ambasadorių – asmenų, kurie su jūsų preke ar paslauga susitapatintų kur kas ilgesniam nei vieno įrašo laikotarpiui.
Reikia pripažinti, kad nežinodami patys ir sukūrėme niekfluencerių rinką. Gera žinia ta, kad kaip sukūrėme, taip patys ir galime ją… To ir norisi palinkėti 2019-iesiems.