EVF magistrantės darbas pelnė geriausio kongreso straipsnio apdovanojimą - VDU Ekonomikos ir vadybos fakultetas

EVF magistrantės darbas pelnė geriausio kongreso straipsnio apdovanojimą

IMG_33401Viktorija Grigaliūnaitė – vadybos ir administravimo studijų krypties, Marketingo ir tarptautinės komercijos studijų programos magistrantė. Mokslinių interesų sritys: vartotojų pasitenkinimas ir matematiniai marketingo metodai. Lietuvos mokslų akademijos rengiamam konkursui buvo pateiktas mokslinių publikacijų rinkinys, apibendrinantis kelerių metų tyrimus turizmo srityje.

Pasaulyje turizmo pramonė sparčiai auga, todėl iškilo, pasak V. Grigaliūnaitės, ir mokslinių tyrimų, mokslinės turistų pasitenkinimo ir lojalumo analizės poreikis. Skirtingose šalyse turistų pasitenkinimo indekso modeliai skiriasi, tačiau turi ir daug bendra. VDU mokslininkių sukurtas Lietuvos turistų pasitenkinimo indekso modelis apima tokius pagrindinius veiksnius kaip apgyvendinimas ir maitinimas, veiklų įvairovė vietovėje, gamtinė aplinka, vietovės estetinis vaizdas, aplinkos autentiškumas, vietovės marketingas. Jie tiesiogiai veikia turistų pasitenkinimą ir lojalumą. Paprastai tariant, jei turistas bus patenkintas, jis taps lojalus, o lojalūs vartotojai perka pakartotinai ir rekomenduoja kitiems.

„Mūsų sukurtas turistų pasitenkinimo indekso modelis tinka ir užsienio turistams į Lietuvą pritraukti”, – patikslino darbo autorė. – Lietuvos įmonėms svarbu žinoti, kokius veiksnius reikia gerinti, kad daugiau užsienio turistų atvyktų į mūsų šalį. Užsienio įmonėms – į kokius veiksnius reikia atsižvelgti pritraukiant Lietuvos turistus į konkrečias šalis. Ne mažiau svarbu, kaip turi elgtis Lietuvos kaimo sodybos, kad pritrauktų daugiau turistų į kaimą, skatintų kaimo turizmo plėtrą”.

Pasak tyrėjos, kaimo turizmo srityje pirmiausia reikėtų gerinti marketingą: labiau informuoti visuomenę, kokia veikla siūloma, kad žmonės žinotų, ką galės veikti kaimo turizmo sodyboje, ką aplinkinėse vietovėse pamatys. Tokios informacijos dažnai trūksta, ji plačiau ir išsamiau nepateikiama. Tyrimų duomenimis, Lietuvos turistus į kaimo sodybas traukia pirmiausia saugus poilsis ir tvarkinga aplinka. Didelės įtakos turi pateikiama informacija, viliojanti reklama, vyraujantis geras kaimo sodybos įvaizdis.

Marketingas taip pat yra pagrindinė priežastis, kodėl mažai užsienio turistų pritraukiama į Lietuvą. Mūsų šalis užsienio turistams pirmiausia asocijuojasi su Baltijos kraštu, t.y. visos trys Baltijos valstybės suvokiamos kaip viena turizmo erdvė. V. Grigaliūnaitės manymu, reikėtų tokių marketingo priemonių, kurios padėtų Lietuvai labiau pozicionuoti kaip išsiskiriančiai iš Baltijos šalių, kad užsienio turistai važiuotų būtent į mūsų šalį, o nepasklistų kas – į Lietuvą, kad – Latviją, kas – Estiją.

„Turizmo srityje mūsų padėtis galėtų būti geresnė, jei Lietuva labiau plėtotų turizmo marketingą ir pritrauktų daugiau užsienio turistų, kurie leistų pinigus mūsų šalyje” – kalbėjo VDU magistrantė.

Kol kas didžiausią įtaką užsienio turistų lojalumui turi gamtinė aplinka. Tyrimų duomenimis, Lietuvos turistų užsienio kelionės daugiausia priklauso nuo to, ką išskirtinio turi pasiūlyti konkreti šalis – nuo Paryžiaus Eifelio bokšto iki Havajų paplūdimių. Keliaujantiems į užsienį Lietuvos turistams taip pat svarbi veiklos įvairovė, kad galėtų ką nors nauja nuveikti, pamatyti. Lojalumą skatina gamtinė aplinka, nes keliaujama ir apžiūrėti gamtos.